Langsung ke konten utama

Inside Story 9 (Takamoto Ayaka 17th December 2017 blog)

QC Han & Seri

---


こんにちは // Hello


高本彩花です // Takamoto Ayaka here




今週もやってまいりました。ウラバナシのお時間です( ˙꒳​˙ ) // I’m going to do it this week as well. It’s time for an inside story



第9話が放送されました!! // The 9th episode has been broadcasted!



⚠︎ここからはネタバレになってしまうかもしれないのでご注意下さい // Please be aware that it might contain spoilers from this point on











第9話、私と京子主演回ですね // 9th episode was Kyoko’s and my featured screentime



まず、地震のような揺れがあって // First of all, there was an earthquake like tremor
京子が私を守ってくれてるんですけど // But Kyoko protected me
撮影中はめちゃめちゃ椅子から落ちました // During the shooting I fell out of the chair lots of times


あの時は足枷していなかったのですが // During the shooting there weren’t any leg shackles
足枷しているという設定で京子の方に行こうとすると // Without those, I had the setting where I had to reach for Kyoko’s lap
椅子からお尻が落ちて、頑張って耐えても落ちて // I kept falling off the chair, no matter how hard I tried, I kept falling
撮影がちょっと大変でした(笑) // It was hard to shoot (lol)



私が落ちすぎて助監督さんが椅子の脚を支えてくれてたけど // I fell off the chair so much, the assistant director had to hold the legs of the chair for me
私のお尻が滑っているからあんまり意味が無くて申し訳なかったです // But if my butt slips off there’s no meaning to it, so I felt apologetic


私を守ってくれる京子めちゃめちゃカッコイイ // Kyoko who kept protecting me was super cool
シャンデリアが落ちるとこから守ってくれるのとか本当にかっこよいです // The time when she was protecting me from the falling chandelier was really cool




放送されたのを見て、現場ではあまり感じなかったけど // The broadcast feels different from when we were shooting
みーぱんの悪い女、すごく悪すぎてビックリしました // But Mirei’s villainnes acting, was very evil it surprised me

もはや怖い!!(笑)  // But I’m no longer scared! (lol)

みぱーんって本当に演技が上手でやばいです // Miipan is really good at acting!





今回の放送で、私と京子の秘密と // In this broadcast, the secret between Kyoko and I
私の秘密も明らかになりましたね // and also my secret, was revealed


京子と私はずっと2人でおじさん達を懲らしめるマッシロをしてました // Kyoko and I had been going around punishing old man under the name of Pure White


一緒にしなくなってから、私は1人でマッシロを続けていて // After we stopped doing it, I still did it through Pure White alone
あるおじさんと出会うのですが // And I met a certain old man
そのおじさんがなんと美穂のお父さんでした // That old man turned out to be Miho’s father


美穂のお父さんのスキャンダルの原因が // The cause of Miho’s father scandal
私だったんですねビックリ〜 // was me Surprise~!


私はマッシロのためにずっとお店で働いていて // I worked in the shop for Pure White
愛奈も割がいいという理由で一緒に働いていたんですね // And Mana worked together with me because the profit was good
ビックリ〜 // Surprise~!



でも今回で愛奈がライター持ってた理由も明らかになりました // And this revealed why Mana had a lighter with her as well

ライターならあるよ、バイトの帰りだったから // She had a lighter with her because she was on her way home from her part time job
からのなんのバイトだよそれの流れが好きすぎていたのでまなふぃーが何でライター持っているのか気になっていました // And back then I was overwhelmed from the situation I asked why did she have a lighter with her

まさか私が紹介したとは〜〜ビックリ〜〜 // But turns out I was the one who introduced her~~ Surprise!!



2人が付き合っていること、クラスの全員知ってたなんてビックリ〜 // The whole class knew about the fact that we were going out Surprise~!
というよりクラスの全員に気付かれてるのにそれに気付いてない2人にビックリ〜(笑) // But rather than that, the fact that the two of them didn’t realize the whole class knew about it already Surprise~!



今回はいつも以上にビックリ〜が多かった気がします // This time there were more surprises than usual






















美穂のお父さんとの写真も撮ったんです // I also took a picture with Miho’s father
携帯の中に小さく写っているあの写真の女の子は実は私でした // The girl in the small picture on the phone was me

持っているバックは大好きな京子がくれたバックでした // The bag I used was the bag given by Kyoko whom I love

あのバック持っていなかったらきっとみんなにはバレてなかったんですよね // If I didn’t use that bag no one would’ve found out, right?

でもあのバックが使いたかったんですよねきっと // But I definitely wanted to use that bag


初めてのヘアスタイルに、服装に、アクセサリーに // That was my first time wearing those kinds of hairstyle, clothes, accessories
私はすごくウキウキしてました // I was very excited

ものすごく高いヒールを履いていて、歩くのが大変でした // I wore shoes with really high heels, it was hard to walk





ずっと私は京子と2人で卒業したら一緒に住むために // For me to be able to live with Kyoko after graduation
色んなことをしてお金を貯めていて、やっと貯まったんです // I did many things and saved up my money, and I finally gathered them

京子の事が本当に本当に大好きなんですね // I really, really, love Kyoko

京子はいつも凄く口が悪いけど私に対してあんな口調で話したことはないんです // Kyoko is very foul mouthed but she has never talked to me in that tone

お互いにきっとかけがえのない存在なんだろうと私は思っています // I’m sure that for one and the other, their existance is irreplaceable





最後のシーン、メンバーみんなに泣けたって言ってもらえてすごく嬉しかったです // I’m very happy to hear that members said they cried watching the last scene


みーぱんが最後のシーンの動画を持っていてビックリ〜でした(笑) // I’m surprised that Miipan had recorded the last scene



あのシーンの撮影の時、台本には涙を流すとか書いてなかったんですけど // When we were shooting for that final scene, there was no crying written on the script,
なんか自然と涙が出てきてしまいました // but my tears came out on their own

初めて9話の台本読んだ時も泣きました // I also cried when I read the script for episode 9 for the first time


私がすごく泣くから京子びっくりしてました // I cried so much it surprised Kyoko
ごめんね京子 // I’m sorry, Kyoko

















先日のライブにドラマのスタッフさんが見に来てくださっていて // The drama staff came to watch our live the other day
リアルリマインドだったね!もうみんな大爆笑だったよって言われました(笑) // “Re:mind came to life huh” Everyone burst into laughter when they heard that (lol)


手を繋いで帰ろうかで私と京子の寸劇があるんですけど、それを見て大爆笑したみたいです(笑) // There was a short play between Kyoko and I in Te wo Tsunaide, it seemed like they all laughed watching it (lol)
















そうなんです、リアルリマインドなんです // That’s right, it was Real Re:mind



曲の間奏で京子に抱きしめられるんですけど // I was hugging Kyoko during the interlude of the song, リマインドだねって話してたんですよ // And we commented “It’s like Re:mind”



リマインドの撮影をリマインドしました( ˙꒳​˙ ) //I’m reminded of Re:mind shooting







次の10話、私は涙ボロボロ出てきました // In the next episode 10, i was practically sobbing

9話、泣けるってたくさん言ってもらえたのですが // For episode 9, i cried a lot
10話もなかなかやばいです // But for episode 10 it was too much

皆さん、お楽しみにしていてくださいね♡ // Everyone, please look forward to it!





















セットの裏での席もずっと隣でした // We’ve always sat next to each other even behind the set

京子はよく寝る子です // Kyoko sleeps pretty often


京子大好き〜〜♡ // I love Kyoko~

いつも大好きだけど、いつも以上に大好きになる時期が波で来るんですけど… // I always love her, but sometimes there are times where I love her more than I normally do...

キマシタ // Here it comes


只今京子大好き期です。// Right now is my Kyoko-loving period

でもやっぱり相変わらず冷たいですあの子は // But as usual that girl is cold



最後まで見てくださってありがとうございます // Thank you for reading until the end




高本彩花 // Takamoto Ayaka




421

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Nobiraji 240129 (Akipo x Pon's last appearance)

kokado: what do you plan to do after your graduation? pon: i really have nothing planned! it's not a "secret", i really have nothing planned! nakaoka: but surely there's a lot you want to do? pon: yes, but i want to take it slow akipo: please do~ nakaoka: perhaps going for an onsen trip, or perhaps even somewhere overseas pon: i'd love to! kokado: the last time you came here was around a year ago, and today will be your final appearance. i am sure that numa-chan must have a lot of thoughts on your own poppo: yeah, i'm really sad! now that there are only a few days left, i could really feel it. i hope to cherish this opportunity very much Q how do you feel now that your graduation is approaching? kokado: you did say at the start that you are starting to feel it. how does it feel like? pon: like, since this is my graduation concert, there's a lot of things for me to do... and there's this... thought that once i've done everything, it will then be tru

So, what's up with all the English tweets recently from SF and Sony? (...But I guess now we know?)

If you come here for an answer, then you'll find none, because honestly, I don't know for sure myself. But, I do have an idea. In the latter half of 2020, after so many years, Keyakizaka46 YouTube finally removed region restrictions on its latest uploads. One of which is the performance video from Darekane. Overseas fans quickly noticed and used the chance to write their thoughts and feelings, posting them in the comment section just like other fans would do. Then, when "Bessatsu Kadokawa Keyakizaka46 and Sakurazaka46 1013/1209", members shockingly made a mention of it in their interviews, like Ten . Perhaps encouraged by the comments the members made, overseas fans showed their support again in the comments section for "Nobody's fault" and other videos. Yamasaki Ten then made another mention of it again in an interview released in early January 2021 ! Since then, comments from overseas fans continued to pour in, and thankfully perhaps even increases wi

ExTaishu Shida Manaka x Oda Nana x Saito Fuyuka "Keyakizaka46 Happenings"

Imaizumi Yui: Likes to collect seals that gets you a plate Manaka: She really likes collecting seals that gets you a plate something like this Oda: That certainly happens (laughs) Manaka: Ozeki also collecting it, she always take the seal from things members bought (laughs). I always give mine to Imaizumu Oda: It’s good that members are divided between those who gives to Imaizumi and to Ozeki. I also gives mine to Imaizumi. The reaction she gives to Shida when she get her seal is cute. Imaizumi would say “Thank you!!” looking very happy Watanabe Risa: Frolic when everyone are together Fuyuka: There is a huge different between Risa on TV and the usual Risa Manaka: She’s awfully frolic when we gathers Fuyuka: She doesn’t show it in Keyakake, right? To Miichan she feels spontaneous but she can also gives gentle response, there’s also time when she gives cold responses to everyone else. Manaka: Lately she’s strict to Oda Nana (laughs).  Ju